Golffysiotherapie!

Golffysiotherapie

Lekker een middagje golf gespeeld. Soepel door de baan gelopen en leuke gesprekjes gehad met uw medespelers. Even snel de bunker aangeharkt, ondanks uw chronische aandoening. Tijdens het swingen, chippen en putten bent u volledig bevangen door het spelletje en vergeet soms zelfs de pitching wedge, die u naast de green had gelegd, mee te nemen na het uitholen. Tot het moment dat u last krijgt van een zeurende enkel of knie, pijn in de onderrug of uw chronische aandoening… Herkenbaar?

golfbal
De golfswing veroorzaakt een grote belasting op het lichaam. Door afnemende beweeglijkheid kunnen onfysiologische belastingen van gewrichten, gepaard gaand met grote trekkrachten in spieren en pezen en drukkrachten in gewrichten optreden die voor terugkerende blessures zorgen.

Het herhaald bewegen met steeds weer dezelfde golfswing en daarbij optredende piekbelastingen tijdens de overgang van backswing naar downswing, tijdens impact en de follow-through kunnen te belastend voor het lichaam worden. De pijnvrije swing heeft als kenmerk dat de biomechanische belastingen die optreden tijdens de swing in overeenstemming zijn met de belastbaarheid van de golfer.

Daarom is het zaak dat de GPA golffysiotherapeut uw bewegingmogelijkheden test, informatie geeft over een juiste warming-up, een individueel golfspecifiek trainingsprogramma opstelt en als het nodig is in samenspraak met de PGA golfprofessional tot een individuele uitgebalanceerde swing komt. Hierdoor ontstaat een combinatie van maatregelen die de meeste garantie geeft op pijnvrij bewegen.

Hans van den Schoor
Dhr. drs. J.J. (Hans) van den Schoor
Fysiotherapeut/ Manueel therapeut
Bewegingswetenschapper
Gecertificeerd Golffysiotherapeut (lid van GPAholland)

Voor het maken van een afspraak bel 0475-491876 óf vul het afsprakenformulier in op de website www.fysiotherapiehbm.nl

GPA - Golf Physiotherapy Association
GPA - Golf Physiotherapy Association ledenlijst

Met de GPA golffysiotherapeut bent u snel weer aan het golfen!